76-AX-05 harttransplantatie

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Re: 76-AX-05 harttransplantatie

Bericht  the dominator op ma 12 maa 2012 - 9:20

hoppaaaahh,

gister maar weer eens onder de auto gekropen....

zat al langer in dubio om iets met mn uitlaat te doen. Geluid is super maar daardat ik toch al de achterklep ga vervangen voor een klep met roosters (die ik dan ook normaal kan afsluiten) wil ik ook meteen de achterjupe aanpassen.

Effe als test de uitlaat van het blok van de T2A afgeschroefd en deze op de kevert gemonteerd. De "dichte" achterjupe zat natuurlijk in de weg met maar daar deze toch maar van pol-yester is effe met de decoupeerzaag wat ruimte gemaakt Embarassed

moet zeggen is wel effe wennen want de andere uitlaat nam natuurlijk nogal wat plaats in maargoed, geluid is natuurlijk wel iets gedempter maar bij proefrit (door tunnel in de stad) bleek dat ie toch nog wel lekker brult Twisted Evil Twisted Evil Omdat ik nu een grote lege ruimte had aan de achterkant meteen ook maar es een trekhaak eronder geschroefd, staat deze tenminste ook niet meer in de weg (dient dus als uitlaatpijpjesbeschermer) Nu nog de bumper effe afwerken (40cm ertussenin lassen) en dan is dat ook weer veerdig!

geen plaatjes gemaakt bij het vrehaal, word vervolgd!

the dominator

Aantal berichten : 181
Registratiedatum : 30-12-10
Leeftijd : 44

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

76-AX-05 bak opschonen

Bericht  the dominator op ma 30 jul 2012 - 9:32

van het weekend weer een lang uitgesteld klusje onderhanden genomen.....
had al langer last van een "zwetende bak" zowel aan de bakkant als aan de remtrommels kwam ik steeds sporen tegen van bakolie....
toen ik vorige week bij controle zag dat ook nog mn manchetten beide lekten maar meteen alles goed aangepakt!

vrijdag vol frisse moed begonnen aan het klusje! ^$#$$%$& 2u bezig geweest met mn trekhaak te verwijderen.......
maargoed toen trekhaak er eenmaal af was, lagen de carbs er zo naast en 4 bouten later ook het blokje op de verrijdbare heftafel.

Toen de remtrommels eraf en toen bleek dat er nog wel meer als een beetje gelekt had..... beide remschoenen lekker ingesmeert met olie!
Wist ik meteen waarom mn achterremmen in ieder geval niet deden piepen..... Embarassed Anyway, alles gedemonteerd, schoongemaakt en ontvet

Omdat ik niet alle tijd vd wereld heb (ivm verbouwingen) heeft Bas vrijdagavond alle pakkingen vervangen en kon ik de bak zaterdagochtend weer ophalen in Born.
Meteen maar bak en blok teruggeplaatst en begonnen alles netjes op te bouwen. Remmen zitten alweer in elkaar. Vanavond nog effe ontluchten en afstellen!

Ga ook meteen de leiding tussen de 2 carbs vervangen door een koper 8mm met klemkoppelingen, vertrouw ik net wat meer als de huidige omvlochten slangetjes!
Direct na de benzinepomp ga ik met een verloop van 6 naar 8 mm en dan zo snel mogelijk naar koper leiding.

en ja, alles moet klaar zijn voor spa Embarassed Cool

the dominator

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  the dominator op di 21 aug 2012 - 10:42

Spa helaas gemist, maargoed soms moet je prioriteiten stellen...
Omdat APKdatum weer langzaam korterbij komt gisteren maar een sleuteldagje ingelast....

Als eerste Mn benzineslangen vervangen door het betere loodgieterswerk,
Daar waar nu wel nog slangen zitten, zitten dan niet meer die met het punnikwerkje eromheen gevlochten maar ook deze ingegoten.

Nadat alle leidingwerk ein zat en remmen gevuld en ontlucht en afgesteld het nieuwe plaatwerk en motorklep geplaatst, hopen dat de koelsleuven de warmte wat makkelijker afvoeren!
Meteen ook maar bumper pas gemaakt en gemonteerd, worden de uitlaatpijpjes ook weer wat beter beschermd.....

Als laatste nog effe de popouts geplaatst, ook weer wat luchtiger!

Nu nog nieuwe motorrubber en ik ben klaar for the road!

the dominator

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  yellowbug op di 21 aug 2012 - 12:02

bekend stuk bumper trekhaak er onder en camperen maar haha ziet er goed uit
yellowbug

Aantal berichten : 353
Registratiedatum : 03-03-09
Leeftijd : 46

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  the dominator op di 21 aug 2012 - 12:24

yellowbug schreef:bekend stuk bumper trekhaak er onder en camperen maar haha ziet er goed uit

Vorig jaar een lange westfalia gekocht maar nu veels te veel werk gehad bij demontage dus komt er niet Meer onder!

the dominator

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven