Sjittige APK...

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Sjittige APK...

Bericht  Texas Yellow op do 1 apr 2010 - 18:50

De meesten van jullie kennen mij nog niet (of mn kevertje), ik heb m pas sinds afgelopen (eind) zomer en in maart moest ie op APK...
Vantevoren nog naar Robert gegaan voor nieuwe olie en af te stellen (wat niet lukte maar toch tongue). Paar puntjes besproken waar die evt. op afgekeurd zou kunnen worden... Wordt ie ook echt afgekeurd... En niet zown beetje ook, ofja, in het begin viel het nog mee, maar het werd steeds meer. Bij de keuring bleek dat het rechtergedeelte van de uitlaat vervangen moest worden, wiellagers moesten in 1 wiel vervangen en een klein gedeelte van de remleidingen moest worden vervangen. Ik dacht, hij moet toch goedgekeurd worden en in dit weer ga ik niet effe een nieuwe uitlaat eronder zetten (ben (nog) niet zo techneutelisch) dus laat maar maken.
Bleek uiteindelijk dat ze bij het vervangen van de remleidingen erachter kwamen dat de wielremcilinders niet meer goed waren Mad dus hebben ze die vervangen.. Kregen ze daarna de leidingen niet meer ontlucht, dat lag volgens hun aan de hoofdremcilinder, dus die ook vervangen, kregen ze m nog niet ontlucht.. Nu bleek uiteindelijk dat er nix mis was met de hoofdremcilinder (ofja, het was nog niet zo erg dat ie vervangen MOEST worden Laughing ) maar dat ze gewoon te kort hadden geprobeerd te ontluchten...
Poef, bijna 800euro weg! Evil or Very Mad
De volgende keer dus naar een fantsoenlijke garage (en nog belangrijker: op tijd gaan, zodat we m zelf kunnen repareren...)

Nouja, in de zomer gaan we de roest wegschuren en andere dingetjes opknappen... Zodat ie in 2012 er meteen door komt (hoeft eigenlijk niet, want dan vergaat de wereld toch?)

Volgende keer een leuk verhaal!! Very Happy
Groetjes, Brenda
Texas Yellow

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 05-09-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Sjittige APK...

Bericht  Bjorn op do 1 apr 2010 - 19:17

Dit zijn minder leuke dingen om te lezen.
800 euro voor een kever door een APk keuring te krijgen is veel geld.

En vooral als beginnend kever liefhebber/rijder/ster is dit behoorlijk schrikken.
En ook meteen een flinke aanslag op je budget.

Gelukkig ben je liefhebber genoeg en heb je het er aan uit gegeven respect hiervoor Brenda !
Er zijn door zulke garage's al veel mensen van de kever hobby afgestapt of zo tegen gemaakt dat...
ze hun kevertje achter lieten zonder apk bij de garage en ruilden hem in tegen een modern klein auto'tje met wel nog apk.
en het kevertje werd dan verkocht aan een of andere ijzerhandelaar..

Een goede garage op de hoek waar ze nog weten hoe ze met die oude kevers moeten omgaan of waar ze keuren na de normem van vroeger
is tot op heden steeds moeilijker te vinden.

En vaak is het uurloon en de onderdelen nog het duurste in deze Garage's

Ik kan je wel garage's opnoemen waar ik tevreden over ben en waar ik op apk keuring ga met de auto's
Maar dat betekend niet dat de een ander daar ook tevreden over is.

Wat ik wel weet is dat ze weten wat ze er doen of er lopen monteurs rond die de zelfde hobby hebben.

In ieder geval je kunt nu 2 jaar weer rijden en nogmaals respect dat je het bedrag er voor heb betaald
en gelukkig niet het tegenover gestelde hebt gedaan.
Bjorn

Aantal berichten : 1764
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 37

Profiel bekijken Http://kcm.skynetblogs.be

Terug naar boven Go down

Bericht  bertje op di 6 apr 2010 - 23:23

Hey Brenda,

Ik lees het nu pas. Moet zeggen dat ik met open mond door je verhaal ben aan het lezen. En naar mijn idee hebben ze je flink in de nek gehad. Want je kevertje rijd heerlijk voor de rest, remde goed, en ik heb al zeker geen lagers gehoord. MAW, ik heb geen gekke dingen gehoord die een rekening van 800 euro zou kunnen verantwoorden. Wil niet zeggen dat het niet kan natuurlijk! Ze kijken toch met echte monteurs ogen... maar het is wel erg veel geld.

Ben het ook helemaal eens met het verhaal van Bjorn. Het beste is naar een garage gaan waar ze toch net iets meer weten over kevers. MIJN GOD??? 800 euro? Niet te geloven.

Maar hoe is het met het afstellen? Heb je daar nog iets aan kunnen doen? Of heb je even je neus er van vol?

gr,
robert
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 42

Profiel bekijken http://www.route-53.com

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down