verwijderen en herplaatsen ramen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

verwijderen en herplaatsen ramen

Bericht  Bossie'sbeetle op wo 3 maa 2010 - 23:29

Het voornemen is om dadeijk de buitenkant van de kever aan te pakken en dus alle slechte plekken kaal te schuren en te kijken wat er ondervandaan komt. Er zullen dan een paar dingen gelast moeten worden en daarna de auto strak maken. De bedoeling is eerst fun te beleven aan de auto alvorens hem helemaal onder handen te nemen

de auto wil ik dan ( zelf) in dezelfde gele kleur spuiten met witte zijkanten. Dit resultaat zal natuurlijk geen showroom zijn , maar ik wil dat de auto er op het eerste oog netjes uitziet en dat ik er lekker mee kan rijden en toeren en over een paar jaar eens grondig onderhanden nemen. Alleen nu is het natuurlijk het beste om de ramen eruit te pakken. Wat is jullie advies?

Ik heb de ramen bekeken en de rubbers zien er eigenlijk best goed uit, helemaal geen brokkelige randjes en deze lijken me nog niet zou oud ( denk dat dit ergens in het project opnieuw zijn ingezet ) maar als ik de buitenkant ga doen wil ik ook de status onder de rubbers weten of hier wat roestvorming zit.

Toch de rubbers eruit snijden en de ramen later met nieuwe terugplaatsen of kijken of ik de ramen eruit kan pakken en dan kijken hoe de rubbers zijn om ze wellicht later met diezelfde rubbers terug te plaatsen.

Is er een techniek om de ramen er eenvoudige uit te halen en weer terug te plaatsen?

Ja ja jullie zullen het weten dat er weer een beetlebeet bij is gekomen die nog alles te leren heeft.

gr Richard
Bossie'sbeetle

Aantal berichten : 617
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 45

Profiel bekijken http://www.richardbos.com

Terug naar boven Go down

Re: verwijderen en herplaatsen ramen

Bericht  Bjorn op do 4 maa 2010 - 0:30

yukonbeetle schreef:Het voornemen is om dadeijk de buitenkant van de kever aan te pakken en dus alle slechte plekken kaal te schuren en te kijken wat er ondervandaan komt. Er zullen dan een paar dingen gelast moeten worden en daarna de auto strak maken. De bedoeling is eerst fun te beleven aan de auto alvorens hem helemaal onder handen te nemen

Ik zou idd eerst eens lekker fun beleven met de kever !
Het uit elkaar halen om de kever te restaureren kan altijd (later) nog.
Want meestal wordt het dan een lange termijn of een groot project.
Waardoor je soms meer stress van kan krijgen als fun.

yukonbeetle schreef:de auto wil ik dan ( zelf) in dezelfde gele kleur spuiten met witte zijkanten. Dit resultaat zal natuurlijk geen showroom zijn ,

Een showroom conditie hoeft ook niet maarja dat is ieder zijn smaak ik ben zelf wat dat betreft voorstander van the Ratlook.

yukonbeetle schreef: maar ik wil dat de auto er op het eerste oog netjes uitziet en dat ik er lekker mee kan rijden en toeren en over een paar jaar eens grondig onderhanden nemen. Alleen nu is het natuurlijk het beste om de ramen eruit te pakken. Wat is jullie advies? ,

Je kunt idd de ramen eruit nemen en de eventuele roest plekken behandellen.
Maar bij het uitnemen zul je idd de raamrubbers kapot moeten snijden.

yukonbeetle schreef: Ik heb de ramen bekeken en de rubbers zien er eigenlijk best goed uit, helemaal geen brokkelige randjes en deze lijken me nog niet zou oud ( denk dat dit ergens in het project opnieuw zijn ingezet ) maar als ik de buitenkant ga doen wil ik ook de status onder de rubbers weten of hier wat roestvorming zit.

Toch de rubbers eruit snijden en de ramen later met nieuwe terugplaatsen of kijken of ik de ramen eruit kan pakken en dan kijken hoe de rubbers zijn om ze wellicht later met diezelfde rubbers terug te plaatsen.

Is er een techniek om de ramen er eenvoudige uit te halen en weer terug te plaatsen?

Met het uitnemen van de ramen blijven de oude rubbers niet gespaard.
Omdat ze in jou geval nog goed of ondanks vernieuwd zijn zou ik ze mooi laten zitten.

Met een touwtje en smeervet zijn de nieuwe rubbers en ramen makelijker te plaatsen.

yukonbeetle schreef: Ja ja jullie zullen het weten dat er weer een beetlebeet bij is gekomen die nog alles te leren heeft.

gr Richard
Enthousiaste mensen zijn altijd welkom !
Bjorn

Aantal berichten : 1764
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 37

Profiel bekijken Http://kcm.skynetblogs.be

Terug naar boven Go down

Bericht  Bossie'sbeetle op do 4 maa 2010 - 1:27

Heej Bjorn,

Die ratlook heeft ie nu al hahahahaha, maar ik wil de kever toch een soort van classic look geven in two tone

beetje dit idee

Amerikaanse bumpertjes heb ik al liggen, dan voor iets verlagen en dan lekker cruisen

Maar eerst morgenavond maar eens kijken met bertje of de kever netjes wil gaan rijden en remmen.. moet ik alleen eerst nog ff licht maken, daar kwam ik net achter dat deze het niet meer doet voor dan. Wel makkelijk als jein het donker moet rijden hahahahaha.

In het slechtste geval even kabeltjes doorverbinden

gr Richard
Bossie'sbeetle

Terug naar boven Go down

Bericht  Sjuus op do 4 maa 2010 - 2:08

yukonbeetle schreef:

WOW dat ziet er mooi uit!!!!!
Persoonlijk vind ik die mooier als origineel of RATlook..............

Succes morgen bij Robert
Sjuus

Aantal berichten : 513
Registratiedatum : 22-01-09
Leeftijd : 37

Profiel bekijken http://sjuus.skynetblogs.be/

Terug naar boven Go down

Bericht  MrCola op do 4 maa 2010 - 15:17

Ramen kun je er wel degelijk uithalen zonder de rubbers kapot te maken.
1 Men neemt een steen
2 Gaat op een afstandje staan van de auto
3 Mik op het raam
4 Gooi zo hard als je kan
5 Rubber kan je nu gewoon eruit pakken

Zonder gekheid, het is me wel gelukt om de ramen eruit te halen en de rubbers te hergebruiken. Alleen de rubber van de achterraam is me kapot gegaan met terug erin zetten. OF heb ik gewoon geluk gehad?

Hoelaat ga je ongeveer naar robert? Ik moet savond ook naar maastricht dus misschien haal ik je wel in Razz
MrCola

Aantal berichten : 564
Registratiedatum : 28-01-09
Leeftijd : 29

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  bertje op do 4 maa 2010 - 15:49

MrCola schreef:Ramen kun je er wel degelijk uithalen zonder de rubbers kapot te maken.

klopt helemaal, met wat fingerspitsegefĂĽll kan dat lukken.
bertje

Aantal berichten : 842
Registratiedatum : 20-01-09
Leeftijd : 41

Profiel bekijken http://www.route-53.com

Terug naar boven Go down

Bericht  Bossie'sbeetle op do 4 maa 2010 - 15:54

Mike, weer van de bijdehandjes gesnoept???????????

Ik heb om 18:30 afgesproken.

Dus straks ff op tijd naar huis om de verlichting voor te maken "lees is houtje touwtje" en dan richting mestreech!!!!

Ps die oplossing met de steen heb ik ook overwogen, maardenk dat setje raamrubbers voordeliger zijn dat een setje ramen rondom. Maar aangezien de auto dadelijk optisch een beetje netjes moet uitzien denk ik dat ik de tip van Bjorn ga opvolgen en ze mooi laat zitten en de rubbers gewoon afplak en dan spuit en zo voorlopig een tijdje fun kan hebben aan de kever......

gr Richard
Bossie'sbeetle

Terug naar boven Go down

Bericht  arco bot op di 13 apr 2010 - 23:35

Het verwijderen kan idd zonder steen of snijden van rubbers. Gewoon aan de binnen kant in een hoek beginnen de rubber op te wippen terwijl je tegen het raam duwt (beste 2 man). dan steeds verder links en rechts werken (steeds beetje aan elke kant tot dat het raam er uit komt. Wij deden het in de garage vaak genoeg. Het wil vaak ook helpen om het rubber wat warm te föhnen van te voren. Bij het terug plaatsen een touw gebruiken dat mooi in de rubber valt, en vooral geen te dunne gebruiken. Dan trek je het rubber stuk. En van te voren goed inmeren met ZUURVRIJE vaseline of ander smeersel dat geen olie en of zuur bevat.Groeten Arco
arco bot

Aantal berichten : 73
Registratiedatum : 20-11-09
Leeftijd : 41

Profiel bekijken http://www.oldtimer-finds.webs.com

Terug naar boven Go down

Bericht  Bossie'sbeetle op wo 14 apr 2010 - 1:05

Ik ben er al over uit dat ik de kever goed in de verf wil zetten en ook de plekjes onder de rubbers wil bekijken.

Ze gaan er dus uit........ De rubbers die goed zijn en hergebruikt kunnen worden dat gebeurt....... de slecte of degene de kapotgaan ... vervangen door nieuwe

we shall see
Bossie'sbeetle

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven